Review Catrice Better Than False Lashes Waterproof Mascara

P1030269

Met al het regenachtige weer wat eraan zit te komen (wat natuurlijk meeegaa irritant is voor je make-up), kun je óf emigreren naar een land waar het nooit regent, óf een waterproof mascara in huis halen. En aangezien mijn budget niet al te groot is, koos ik voor het laatste. Tsja, je moet toch wat, en uiteindelijk heeft het ook wel weer wat, die regen. Ik besloot om een waterproof mascara te kiezen van Catrice (Jaa, OMG, Catrice, geen essence dit keer!). Hij zag er goed uit, dus ik nam ‘m mee!

P1030264

De verpakking.

P1030266

Et voilà, hier is de dop eraf!

P1030267

Het borsteltje in close-up. Nu is het zo dat ik meer fan ben van het ”plastic uitsteekseltjes” borsteltje, maar ach, deze soort borsteltjes, met ‘echte’ haartjes doen het ook meestal niet slecht!

P1030137

Ziehier, mijn ”naakte” oog. Zoals je ziet zit er al wel wat krul in mijn wimpers (en nee, ik heb geen wimperkruller gebruikt. Simpelweg omdat ik er geen heb).

P1030139

Weer mijn oog, maar nu met de mascara! Nouja, ‘better than false lashes’ is het niet. Gewoon, een gemiddelde mascara, niet extreem goed. Ook geeft het borsteltje niet zo heel veel mascara af. Baluh, want dan moet je vaker over je wimpers gaan. En dat kost weer tijd… Maarja, ik kocht deze mascara ook voor het waterproof gedeelte. Zou ‘ie goed werken? Zou je er een fietstocht in de regen mee overleven zonder een panda te worden?

P1030162

Hier is het antwoord, JA! Ik heb deze mascara namelijk aan dé ultieme waterproof test onderworpen: 1,5 uur lang hockeyen in de regen! (Yup, ik zit op hockey, mocht je het nog niet doorhebben) Ja, dat is dus zowel sporten, als in de regen staan. Dubbel zo lastig dus voor een mascara om het vol te houden. De foto hierboven is dus na het hockeyen gemaakt (dat zie je misschien wel aan mijn pupil, die is groter omdat het donkerder is), echt, wat een geweldige mascara!

Conclusie: Zou ik deze mascara aanraden? Ja, tenminste, als je een waterproof mascara wil die het extreem goed volhoudt. Ik wed dat je hiermee kan zwemmen zonder een panda te worden. Ook worden je wimpers niet steenhard als je de mascara ophebt, wat bij andere mascara’s soms wel het geval is. De mascara geeft geen krul in je wimpers, hij kan ‘m wel vasthouden, maar ik zou deze eigenlijk alleen gebruiken als je vooral een mascara zoekt die je wimpers verlengt. Of fietstochten in de regen richting school natuurlijk. Want daar is deze perfect voor!

Catrice Better Than False Lashes Waterproof Mascara – €4,89, verkrijgbaar bij Kruidvat

 

 

2 gedachtes over “Review Catrice Better Than False Lashes Waterproof Mascara

Geef een reactie

