Review Montagne Jeunesse Mud Pac

Mud Pac

Hi guys! Soms kan je huid wel een boost gebruiken, bijvoorbeeld als het weer kouder wordt… Daarom kocht ik een Montagne Jeunesse maskertje, de Dead Sea Mud Pac. Deze ga ik vandaag voor jullie reviewen, dus pak er een lekkere warme kop chocomel bij, wat speculaasjes (of pepernoten ;)) en lezen maar!

Mud Pac

De verpakking van het maskertje, vrolijk, zoals we van Montagne Jeunesse gewend zijn. Deze kun je 1 keer gebruiken, ik zou het ook niet aanraden om deze te bewaren mocht je overhouden, want het is een kleimasker en je hebt dikke kans dat ‘ie dan uitdroogt. Zonde natuurlijk! Smeer dus gewoon een lekker dikke laag en maak ‘m in 1 keer op.

P1030503

De uitleg op de achterkant van de verpakking. Het is in het Engels, maar dat maakt me niet zoveel uit. Dit is wat Montagne Jeunesse zelf zegt over hun masker:

‘We hebben ultra diep reinigende Dode Zee Modder geoogst om onzuiverheden te laten verdwijnen en geblokkeerde poriën te openen om de huid gereinigd en zacht te laten voelen’.

Ik weet niet of ik het helemaal goed vertaald heb, maar het komt vast in de buurt ;). Je moet het masker het masker 10 tot 15 minuten laten zitten, of totdat het helemaal opgedroogd is. Duidelijk.

P1030500

De ingrediënten. Er zit helaas wel Alcohol denat. in, dit is een uitdrogende soort alcohol, en staat ook nog eens vrij bovenaan. Ook zit er parfum in, mocht je hier allergisch voor zijn. Maar deze staat gelukkig wel vrij ver onderaan het lijstje.

P1030515

Zo ziet het masker eruit. Hier lijkt het masker wit, maar het is een beetje licht zeegroen. Het is voelt aan als een dikke crème, zoals je wel meer bij maskers ziet.

P1030516

Hier heb ik het masker net opgedaan, een vrij dikke laag. Hier zie je ook de kleur van het masker wat beter. Het masker ruikt naar schoonmaakmiddel of scheerschuim ofzo. Heel fris en licht. Ook voel je het duidelijk tintelen op je huid.

P1030523

Dit is na zo’n 10-15 minuten, je ziet dat het bij m’n bovenlip al begint te breken en opdroogt. Je voelt het masker ook trekken, en het begint wit te worden als het opdroogt, kijk maar naar mijn kin. Ik besloot nog wat langer te wachten met afhalen, zodat het masker meer opgedroogd is. Op mijn wang is het namelijk nog nat.

P1030538

Dit is na zo’n 25 minuten, toen het masker begon te breken en ik niet meer kon praten. Hier besloot ik om het eraf te halen.

En wow, dit is denk ik een van de meest succesvolste maskers die ik ooit geprobeerd heb. Ik voelde mijn huid na afloop wat tintelen, ik weet niet of je ooit een zoutkuur voor je huid hebt geprobeerd (die van Mascha, beautygloss), maar zo voelt je huid ook na afloop van dit masker. Logisch, want hier zit ook zout in. Mijn huid was wel een beetje rood na afloop van het masker, maar dat trok al gauw weer weg. Ook is aan te raden direct na het masker een dagcrème aan te brengen, want dit is natuurlijk een kleimasker, en tsja, die drogen de huid nu eenmaal uit.

Ik kocht dit masker bij de Big Bazar voor €0,89, daar zijn de maskers van Montagne Jeunesse momenteel in de aanbieding (geloof ik, tenzij de aanbieding alweer afgelopen is, dat weet je nooit bij de Big Bazar…). Echt super goedkoop voor zo’n masker! Ik weet niet of deze variant ook bij de Kruidvat, Etos en DA verkrijgbaar is, maar mocht hij daar te koop zijn, dan zal de prijs rond de €1,89 liggen. Alsnog niet duur.

 

 

 

 

 

Een gedachte over “Review Montagne Jeunesse Mud Pac

Geef een reactie

